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Sunday, April 15, 2012

Karma, Personalized Prayer and other musings

Karma is complex. Positive, negative, neutral, individual, group karma or more. Ripened, manifest, seed form, throwing, completion, or skillfully exhausted by the energy of the event. Still, we can discuss good and bad karma in a superficial way and get some benefit”~Domo Geshe Rinpoche~~

"Karma ist kompliziert. Positiv, negativ, neutral, individuell, Gruppenkarma und mehr. Gereift, manifest, in Samenform, werfend, vollendet oder kunstfertig durch die Energie des Ereignisses erschöpft. Und doch können wir gutes und schlechtes Karma auf oberflächliche Weise diskutieren und trotzdem noch einen Nutzen davon haben." - Domo Geshe Rinpoche ---~

Karma es complejo. Positivo, negativo, neutral, individual, grupal karma o mas. Madurado, manifiesta, semillas de, que proyecta, que completa o habilmente exhaustos por la energia de el evento. Todavia, podemos discutir buen karma o mal karma de una forma superficial y tener un beneficio. Domo Geshe Rimpoche
the gentle breeze is seducing my mind into believing that samsara is all good...
 This story has been told and retold in many different ways. A lama gave his difficult student a hammer and a box of nails, telling him, “Each time you have an angry thought, I’m asking you to go to the back fence of our monastery and pound a nail into it.” The first day there were about 50 new nails pounded into the fence. The next day there were almost as many. However, the next day there were fewer nails because the monk student was observing when an angry thought was about to arise. It might also have been tied to the chore of needing to find the hammer, get the nail, and hammering it into the fence at all hours of the day and night.
One day, he felt quite proud because there were no new nails at all pounded into the fence. His lama then said, “This is very good, my son. Now, for every full day that you do not have negative thoughts, pull out one nail.” So, over a great amount of time, the monk eventually pulled out all of the nails. “Now there’s no sign that I had ever been angry,” he told his teacher. In his wisdom, his lama took him to the fence and pointed out, “Now see what is left after you pulled out the nails.” Together they observed all of the holes in the fence after anger had been both produced and faded away. “This represents the harm that you brought to others from your anger. These are the scars in our community that are produced by anger.” This is dharma! ~ Domo Geshe Rinpoche ~~~


"Diese Geschichte ist schon auf viele Weisen erzählt und nacherzählt worden. Ein Lama gab seinem schwierigen Schüler einen Hammer und eine Schachtel Nägel und sagte: 'Ich möchte, dass du jedesmal wenn du einen zornigen Gedanken hast einen Nagel in den Zaun hinter dem Kloster einschlägst.' Am ersten Tag wurden ca. 50 Nägel in den Zaun gehämmert. Am nächsten Tag waren es beinahe genau so viele. Am Tag darauf waren es jedoch weniger Nägel, weil der junge Mönch es beobachtete, wenn ein zorniger Gedanke aufsteigen wollte. Vielleicht hing es auch damit zusammen, wie umständlich es war zu jeder Tages- und Nachtzeit jedesmal den Hammer zu finden, einen Nagel zu nehmen und ihn in den Zaun zu schlagen.
Eines Tages war er recht stolz, weil er keinen neuen Nagel in den Zaun gehämmert hatte. Sein Lehrer sagte dann: 'Dies ist sehr gut, mein Sohn. Jetzt ziehe jedesmal einen Nagel heraus wenn ein ganzer Tag vergangen ist, ohne dass du einen negativen Gedanken hattest.' Über einen langen Zeitraum hinweg zog der Mönch schließlich alle Nägel wieder heraus. 'Jetzt gibt es keine Anzeichen mehr, dass ich jemals wütend war', sagte er seinem Lehrer. In seiner Weisheit führte ihn sein Lama an den Zaun und deutete darauf: 'Sieh was hier übrig ist, nachdem du die Nägel herausgezogen hast.' Zusammen betrachteten sie all die Löcher im Zaun, die entstanden waren, nachdem der Ärger erzeugt worden und wieder abgeklungen war. 'Dies sybolisiert den Schaden, den du anderen durch deinen Ärger zugefügt hast. Dies sind die Narben in unserer Gemeinschaft, die durch Wut erzeugt wurden.' Dies ist das Dharma! - Domo Geshe Rinpoche ---~
Esta historia ha sido contada y recontada de muchas maneras diferentes. Un lama le dio a un alumno dificil un martillo y una caja de clavos, diciendole, "Cada vez que tengas un pensamiento de enojo, te pido que vayas a la cerca de atras de nuestro monasterio y clava un clavo" El primer dia habia como 50 nuevos clavos clavados en la cerca. El siguiente dia habia tambien muchos. Sin embargo el siguiente dia habia menos clavos por que el monje observaba cuando un pensamiento de enojo iba a surgir. Se habia apegado a la tarea de necesitar buscar el martillo, tomar los clavos y martillarlos en la cerca a todas horas del dia y noche.Un dia se sintio muy orgulloso, que no habia nuevos clavos pegados en la cerca. Su lama dijo, "Esto es muy bueno, hijo. Ahora, por cada dia completo que no tengas pensamientos negativos, saca un clavo" Entonces atravez de una gran cantidad de tiempo, el monje saco todos los clavos. "Ahora, ya no hay signos de que he estado muy enojado", le dijo a su maestro. En la sabiduria, el lama lo llevo a la cerca y apunto, "Ahora vez lo que quedo despues de haber clavado lo clavos." Juntos observaron lo orificios de la cerca despues de lo que ambos el enojo produjo y deshizo. "Esto representa el daño que has hecho a otros con tu enojo. Estas son las cicatrices en nuestra comunidad que son producidas por el enojo" Esto es Dharma! . ~ Domo Geshe Rinpoche
just standing here looking at the seedlings that were planted recently, tomatoes and other vegies and flowers that are now growing. One small tomato can grow dozens of new tomato plants producing hundreds of pounds of tomatoes!
This is like karmic seeds that we sow in the dirt of accumulated delusions.... later we will be forced to harvest a multitude of suffering.... may living beings become free, whole and happy."
To gain insight into the Buddha’s words and the sacred texts that explain them, we will need to develop an authentic interior wisdom to “study” these. Rare and precious living texts of the Dharma are the basis for higher inner practices of very advanced meditators. One of them is the Kadampa emanation scripture that is still being carefully guarded in deep lineage. However, even before authentic wisdom is in place, it is possible for everything to come as teaching for the outer mind of a sincere practitioner. What a miracle that the outer path of dharma understanding is still available to us in this world! ~ Domo Geshe Rinpoche ~~~

"Um Einsicht in die Worte des Buddha und die heiligen Schriften, welche sie erklären, zu erlangen, müssen wir authentische innere Weisheit entwickeln, um diese zu 'studieren'. Die raren und kostbaren, lebendigen Dharmaschriften sind die Grundlage für die höheren, inneren Praktiken der sehr weit fortgeschrittenen Übenden. Eine von ihnen ist die Kadampa-Emanationsschrift, die in der Tiefe der Linie noch immer sorgfältig beschützt wird. Jedoch selbst bevor authentische Weisheit vorhanden ist, kann für den äußeren Geist eines aufrichtig Übenden alles wie eine Lehre sein. Welch ein Wunder, dass der äußere Pfad des Dharmaverständnisses uns in dieser Welt noch immer zur Verfügung steht!" - Domo Geshe Rinpoche ---

Para Ganar entendemiento en la palabras de el Buda y los textos sagrados que las explican, debemos de desarrollar una sabiduria interior para "estudiar" esto. Raros y preciosos textos vivientes de Darma son la base altas practicas internas de meditadores avanzados. Una de ellas es las escrituras de la emanacion de el Kadampa que sigue siendo guardada en profundos linajes. Sin embargo, aun antes de que la autentica sabiduria suceda, es posible que todo sea como una enseñanza para la mente exterior de un practicante sincero. Que milagroso que la enseñanza exterior de el entendimeinto de el camino de el darma esta disponible para nosotros en este mundo! -Domo Geshe Rimpoche
"
 "Mental chatter... the guardian at the door of knowing reality."
 
The path of preparation for awakening is not just for the intelligent, for those with privilege or disseminated for those who are ready to change. The Buddhadharma encompasses 84,000 teachings for people is whatever stage they are presently. ~DGR ~~~
I encourage you to create one standard personal prayer to recite aloud or silently every day before entering your workplace. Some of the elements might be to affirm that personal problems and issues are left aside, to give full attention to the needs of the company, patients, or project and to maintain good motivation. Write it down and memorize it.
At the end of the workday prepare another personal prayer to recite daily. This one affirms that work is now finished, and that you are returning full control of the rest of the day to yourself to do other things without the distraction of work concerns or office politics. ~Domo Geshe Rinpoche ~~~~


"Ich möchte euch dazu ermutigen, ein persönliches Standardgebet zu erschaffen, dass ihr jeden Tag laut oder leise sprecht, bevor ihr euren Arbeitsplatz aufsucht. Elemente davon könnten bekräftigen, dass ihr persönliche Probleme und Belange beseite lassen werdet, um euch völlig um die Bedürfnisse der Firma, der Patienten oder Arbeitsprojekte zu kümmern und um eine gute Motivation aufrecht zu erhalten. Schreibt das Gebet auf und lernt es auswendig.
Bereitet ein weiteres Gebet vor, dass ihr täglich am Ende des Arbeitstages sprecht. Dieses sollte bekräftigen, dass die Arbeit nun beendet ist und dass ihr vollständige Kontrolle über den Rest des Tages habt, der euch gehört, damit ihr andere Dinge tun könnt, ohne von Problemen auf der Arbeit oder Bürointrigen abgelenkt zu werden." - Domo Geshe Rinpoche ---
 Gain Buddhist knowledge with the intention to learn enough to be able to "just practice."

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