Does Spirituality Bring Meaning to Life? Really?

There is a generally held view that spirituality is what brings meaning to life. I’m having a hard time getting my mind around this: the commonly held view that is taught and permeates, is that….. well, see, what confuses me is trying to experience spirituality using worldly values. Some might say that their car is their spirituality because it brings meaning to their life, or a hobby, which brings meaning by collecting objects. I would not call that spirituality, but rather a shallow substitute for the spirituality that leads to awakening. I don’t think getting caught up in the excitement of collecting Hummel statues type spirituality is what gives enduring meaning to life. ~Domo Geshe Rinpoche ~~~
"Es gibt die verbreitete Ansicht, dass Spiritualität dem Leben Sinn verleiht. Für mich ist das schwer zu begreifen: die allgemeine Sichtweise, die gelehrt wird und Alles durchdringt, ist dass... nun, seht ihr, es verwirrt mich, wenn ich versuche Spiritualität zu erleben, indem ich weltliche Werte ansetze. Vielleicht behaupten Einige, dass ihr Auto ihre Spiritualität verkörpert, weil es ihrem Leben Sinn gibt, oder ein Hobby bei dem man Dinge sammelt, schenkt Jemandem Sinn. Ich würde das nicht Spiritualität nennen, sondern einen oberflächlichen Ersatz für die Spiritualität, die zur Erleuchtung führt. Ich glaube nicht, dass man einen dauerhaften Lebenssinn erfährt, wenn man sich in der Art von Spiritualität verfängt, die sich für das Sammeln von Hummelfiguren begeistert." - Domo Geshe Rinpoche ---
 

Comments

Popular posts from this blog

Buddhist musings... and meanderings

Buddhist musings for springtime........