A Visualized Yogi Topknot

In my just previous life, I wore the usual monastic short hair. Eventually, I became a natural monk, meaning a fellow who begins losing his hair. I was a practitioner of Heruka, and in my self-perception, there was a matted Heruka top knot. I never wore the yogic outside; too conservative, a scion of Gelug conservatism, which made it unthinkable to wear the hair in a yogis topknot.
However, in my new life, I act according to the extensive monastic training I still hold properly, while other trainings are present from many lives as a Heruka practitioner. But you know, my visualized topknot in my before never had hairs that fall into the eyes, and catch in the sides of the mouth. A visualized topknot actually is very easy to care for. Yesterday, I took a bath, washed my long hair,and tried to comb out the matted knots. We never had that problem with what was visualized. ~Domo Geshe Rinpoche ~~~~


"In meinem vorigen Leben trug ich das für Ordinierte übliche kurze Haar. Und schließlich wurde ich ein natürlicher Mönch, d.h. ein Typ, dem die Haare ausfallen. Ich war ein Ausübender der Herukapraxis und in meiner Selbstwahrnehmung trug ich den verfilzten Haarknoten. Äußerlich sah ich nie wie ein Yogi aus; ich war zu konservativ, ein Abkömmling des Geluk-Konservatismus, der es undenkbar machte, das Haar in einem yogischen Knoten zu tragen.
In meinem neuen Leben verhalte ich mich jedoch entsprechend der umfangreichen klösterlichen Ausbildung, die ich noch immer aufrecht erhalte, während auch andere Ausbildungen aus vielen Leben als Ausübender der Herukapraxis gegenwärtig sind. Aber, wisst Ihr, der visualisierte Haarknoten in meinem vorherigen Leben hatte niemals Haare, die in die Augen fielen oder Dir seitlich in den Mund gerieten. Es ist sehr einfach, sich um einen visualisierten Knoten zu kümmern. Gestern habe ich gebadet und mein langes Haar gewaschen und dann versucht, die verfilzten Knoten auszukämmen. Bei der Visualisierung gab es nie dieses Problem." - Domo Geshe Rinpoche ---

Establishing a Christmas carol free zone.... working on Peace on Earth this way

Our world view holds us into a rigid set pattern. Training in openness by equanimity and clarity by refuge change and develop a more vast world view. ~DGR ~~~

When addressing a friend, geshe, or parent in a formal or respectful setting, la is used after the name, for example Susan-la or (Tib) amala for mother.

Comments

Popular posts from this blog

Buddhist musings... and meanderings

Buddhist musings for springtime........