Search This Blog

Saturday, July 24, 2010

Do Blessings Last from Previous Lives?

Some years ago, but in this new life, I was in Kalimpong, India with a group of my students on pilgrimage and retreat in Nepal. I was in a shop and the shop owner wanted to show me a precious photo of the 8th Domo Geshe that his family kept on their altar. While I was waiting, seated at one side, an old Tibetan monk came into the shop but did not see me. I looked at him and was delighted to see that although we had not met in this life, nor in the life of my previous, I saw that the great 7th Domo Geshe, Ngawang Kalsang had blessed his previous. That blessing was so strong, it transcended the passing of his previous life! I explained this tonight to some students here and one said it must be like a microchip! I laughed; yes, like a spiritual microchip indeed! ~ Domo Geshe Rinpoche ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

""Vor einigen Jahren (aber schon in diesem neuen Leben) fuhr ich mit einer Gruppe Schüler auf Pilgerreise und Retreat nach Nepal und wir waren in Kalimpong, Indien. Ich war in einem Laden und der Eigentümer wollte mir ein kostbares Foto des 8. Domo Geshe zeigen, das er und seine Familie auf dem Altar aufbewahrten. Während ich auf der Seite saß und wartete kam ein alter tibetischer Mönch in den Laden, der mich aber nicht sah. Ich sah ihn an und war hocherfreut zu erkennen, dass obwohl ich ihn weder in diesem noch im vorigen Leben getroffen hatte ich doch sehen konnte, dass der große 7. Domo Geshe, Ngawang Kalsang, ihn im vorigen Leben gesegnet hatte. Dieser Segen war so stark gewesen, dass er über den Tod seines vorigen Lebens hinausreichte! Ich habe das heute abend einigen Schülern hier erklärt und jemand sagte, das muss wie ein Microchip gewesen sein! Ich habe gelacht; ja, wirklich wie ein spiritueller Microchip!" - Domo Geshe Rinpoche ---

No comments:

Post a Comment

I appreciate your comments- find a minute or two to share your views