Can We Stop Harsh Speech?

The sixth of the ten non-virtues in Tibetan Buddhism is the third in speech non-virtue category; using insulting words and harsh speech. The ten non-virtues are Killing, Stealing, Sexual Misconduct, Lying, Divisive Speech, Abusive Speech, Idle Speech, Covetousness, Harmful Intent, and Wrong Views. Ooooh, this might not be so easy for many people, as harsh speech is becoming even more common; in person, violent music, on the internet, emails and in other written expressions. You can be strong and still be careful to avoid harsh speech. Even if we need to say something harsh, it might not be harsh speech, but definitely avoid insulting words. It will bring us harm also; it might give us a temporary feeling of power, but we know it is wrong. To avoid harming others we will have to monitor our own minds, as well as apologize many times a day to our own inner process, until we no longer use this form of aggressive communication. Thinking, ‘I am sorry to my inner meditator that I am doing something awful with the same lips that just recited many times “Om tare tu tare ture soha.” These same lips that just sent the blessings of Green Tara to create an uplifting environment for the entire world; these same lips pooped?’

By comparison, in the disciplined tradition of Gyuto Tantric University, it is said that in their unusual chanting style the throat is visualized as a jeweled pitcher, with the sound of the mantras like nectar pouring out. ~Domo Geshe Rinpoche ~~~


Número seis de los diez no virtudes en el budismo tibetano es la tercera categoría en el habla no la virtud, el uso de palabras insultantes y lenguaje áspero. Los diez no virtudes son matar, robar, mala conducta sexual, mentir, desunión con la palabra, el lenguaje injurioso, en reposo de voz, codicia, Nocivo intención y las creencias erróneas. Ooooh, esto podría no ser tan fácil para muchas personas, como el lenguaje duro es cada vez más común; en persona, la música violenta, en Internet, correos electrónicos y en otras expresiones escritas. Puede ser fuerte y seguir siendo cuidadoso para evitar lenguaje áspero. Incluso si tenemos que decir algo áspero, no podría ser el discurso duro, pero definitivamente evitar palabras insultantes. Nos va a hacer daño también, sino que podría darnos una sensación temporal de poder, pero sabemos que está mal. Para evitar dañar a los demás tendremos que controlar nuestra propia mente, así como pedir disculpas varias veces al día a nuestro propio proceso interno, hasta que ya no usan esta forma de comunicación agresiva. Pensando, 'Lo siento en mi interior meditador que estoy haciendo algo horrible con los mismos labios que acabamos de proclamar muchas veces "Om tare tu Soha tura de la tara." Estos mismos labios que acaba de enviar las bendiciones de Tara Verde para crear un ambiente estimulante para el mundo entero; estos mismos labios caca?

En comparación, en la tradición tántrica Gyuto disciplinado de la Universidad, se dice que con su estilo especial cantando la garganta se visualiza como un lanzador de piedras preciosas, con el sonido de los mantras como néctar derramando. ~ Domo Geshe Rinpoche ~ ~ ~

Numéro six des dix non-vertus dans le bouddhisme tibétain est le troisième dans le discours de la catégorie non-vertu, en utilisant des mots insultants et de la parole dure. Les dix non-vertus sont tuer, voler, l'inconduite sexuelle, le mensonge, et dissidente de la parole, injure, Idle discours, la convoitise, Nocif intention, et les vues erronées. Ooooh, ce ne serait pas si facile pour beaucoup de gens, que la parole dure devient de plus en plus fréquents, ou en personne, de la musique violente, sur l'Internet, de courriels et d'autres expressions écrites. Vous pouvez être fort et toujours être prudent pour éviter les discours rigoureux. Même si nous avons besoin de dire quelque chose de dur, il ne serait pas la parole rude, mais certainement éviter les termes injurieux. Il va nous faire du mal aussi, il pourrait nous donner un sentiment temporaire de la puissance, mais nous savons qu'il est faux. Pour éviter de nuire à autrui, nous devons surveiller notre propre esprit, ainsi que présenter des excuses plusieurs fois par jour à notre propre processus intérieur, jusqu'à ce que nous n'utilisons plus cette forme de communication agressive. Réflexion: «Je suis désolé à mon méditant intérieure que je fais quelque chose de terrible avec les mêmes lèvres qui vient de réciter plusieurs fois" Om tare Soha tu ture tare. "Ces mêmes lèvres qui vient d'envoyer les bienfaits de la Tara verte à créer un environnement exaltant pour le monde entier; ces mêmes lèvres caca?

Par comparaison, dans la tradition rigoureuse de Gyuto Tantric University, il est dit que dans leur style chantant inhabituelle de la gorge est visualisée comme un lanceur de pierres précieuses, avec le son des mantras comme du nectar versant. ~ Domo Guéshé Rinpoché ~ ~

"Die sechste der zehn unheilsamen Handlungen im tibetischen Buddhismus ist gleichzeitig die dritte in der Kategorie der unheilsamen Rede: verletzende Worte und grobe Rede benutzen. Die zehn unheilsamen Handlungen sind Töten, Stehlen, Sexuelles Fehlverhalten, Lügen, Zwietracht Säen, Verletzende Rede, Sinnlose Rede, Habgier, Böswilligkeit und Verkehrte Ansichten. O je, das ist vielleicht für einige Leute nicht gerade leicht. Verletzende Rede wird immer verbreiteter, sei es im persönlichen Verhalten, in brutaler Musik, im Internet, in Emails oder in anderer schriftlicher Form. Du kannst stark sein und trotzdem verletzende Rede sorgfältig vermeiden. Selbst wenn wir etwas grobes ausdrücken müssen, brauchen wir keine grobe Rede verwenden, sondern sollten auf jeden Fall verletzende Worte vermeiden. Sie werden uns nämlich auch schaden. Vielleicht spüren wir ein vorübergehendes Machtgefühl, aber wir wissen, dass das nicht richtig ist. Um zu vermeiden, andere zu verletzen, müssen wir unseren eigenen Geist überwachen und uns mehrmals am Tag bei unserem inneren Prozess entschuldigen, bis wir diese Art aggressive Kommunikation nicht länger anwenden. Wir denken: “Ich bitte meinen inneren Meditierer um Verzeihung, dass ich mit denselben Lippen, die gerade viele Male ‘Om Tare Tu Tare Ture Soha’ rezitiert haben, etwas Schreckliches tue. Dieselben Lippen, die gerade den Segen der Grünen Tara ausgesandt haben, um eine hilfreiche Atmosphäre für die ganze Welt zu schaffen, diese selben Lippen haben gepupt?”

Im Vergleich dazu wird gesagt, dass man in der disziplinierten Tradition der Gyuto Universität des Tantrismus mit ihrem ungewöhnlichen Stil des Chantens die Kehle wie einen edelsteinverzierten Krug visualisiert, aus dem der Klang von Mantren sich wie Nektar ergiesst.” – Domo Geshe Rinpoche ---

Numero sei dei dieci non-virtù, nel buddismo tibetano è il terzo di categoria discorso non-virtù, con parole ingiuriose e di parola dura. I dieci non-virtù sono uccidere, rubare, sessuale Negligenza, la menzogna, di divisione Speech, abusivo Discorso, Idle Speech, di cupidigia, Nocivo intenti e visioni errate. Ooooh, questo potrebbe non essere così facile per molte persone, come discorso duro sta diventando sempre più comune, di persona, musica violenta, su Internet, e-mail e in altre espressioni scritte. Puoi essere forte ed essere ancora attenzione a evitare discorso duro. Anche se abbiamo bisogno di dire qualcosa di duro, potrebbe non essere discorso duro, ma sicuramente evitare parole ingiuriose. E ci porterà anche un danno, ma potrebbe darci una sensazione temporanea di potere, ma sappiamo che è sbagliato. Per evitare di danneggiare gli altri dovremo controllare le nostre menti, così come chiedere scusa più volte al giorno per il nostro processo interiore, fino a non utilizzare più questa forma di comunicazione aggressiva. Pensare, 'mi dispiace il mio medita interiore che sto facendo qualcosa di terribile con le labbra lo stesso che appena recitato molte volte "Om tara tu tara tura Soha." Queste stesse labbra che appena inviato le benedizioni di Tara Verde di creare un ambiente edificante per il mondo intero, queste labbra stesse spompato? '

In confronto, nella tradizione tantrica disciplinato del Gyuto University, si dice che nel loro stile inusuale canto la gola è visualizzato come un lanciatore di pietre preziose, con il suono dei mantra come nettare versando. Domo Ghesce Rinpoce ~ ~ ~ ~

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