Thought for Wednesday on Tulkus (read in Eng,Sp,Fre,Ger,Ital)

"Tulku means reborn or reincarnated one of a previous lama of a specific inner and outer lineage. There are four main methods that create Rinpoches. Some Rinpoches today are not tulkus but are blessed into the memories of a previous lama by a realized lama that knew the previous one. This is not an authentic tulku arisal but is quite unusual these days. There are those who are given a special mind transmission of another lama and then told they are such and such a name but there is actually not any connection between the child and the previous. This is also not a tulku. There are others who are little more than strategic political appointees. Perhaps the parents are wealthy and can support the monastery or are wishing to have status as parents of a Rinpoche. There are many political type appointees.

An authentic arisal comes from interior lineage of a particular lama, from the actual abode of the Buddhas and Bodhisattvas connected to that previous. These tulkus can arise in any form and anywhere that Buddhas wish to appear for the benefit of living beings. The life process of a tulku does not belong to a person but remains the expression of Buddha wisdom interior, the actual owner of a tulku. They can also remain in hidden form their whole life if the proper conditions are not present. A wasted life it is called. In Tibetan Buddhism, it has always been considered to be a wasted life if the interior wisdom arises toward a female and so there are great efforts made to close the doors to that possibility. " ~Domo Geshe Rinpoche ~~~

"Tulku significa un renacer o la reencarnación de un lama anterior de un linaje de interiores y exteriores específicas. Hay cuatro métodos principales que crean Rimpochés. Rimpochés Algunos de hoy no son tulkus pero son bendecidos en los recuerdos de una anterior por un lama lama di cuenta de que sabía la anterior. Esto no es un arisal Tulku auténticas, pero es bastante inusual en estos días. Hay quienes se dan cuenta de una transmisión especial de otro lama y luego les dice que son tal o cual nombre, pero no hay realmente una relación entre el niño y el anterior. Tampoco se trata de un Tulku. Hay otros que son poco más que estratégica, funcionarios políticos. Tal vez los padres son ricos y pueden apoyar el monasterio o que desean tener condición de los padres de un Rinpoche. Hay muchos políticos nombrados tipo.

Un auténtico arisal viene de linaje interior de un lama en particular, de la residencia real de los Budas y bodhisattvas conectado a la anterior. Estos tulkus pueden surgir en cualquier forma y en cualquier lugar que los Budas desea aparecer en beneficio de los seres vivos. El proceso de la vida de un Tulku no pertenece a una persona, pero sigue siendo la expresión del interior de la sabiduría de Buda, el propietario real de un Tulku. También puede permanecer en forma oculta toda su vida, si las condiciones adecuadas no están presentes. Una vida perdida se le llama. En el budismo tibetano, siempre ha sido considerada como una vida desperdiciada si la sabiduría que surge del interior hacia una mujer y lo que hay grandes esfuerzos para cerrar las puertas a esa posibilidad. "~ Domo Gueshe Rinpoche ~ ~

"Tulku signifie une renaissance ou d'un lama réincarné précédente d'une lignée spécifique intérieure et extérieure. Il existe quatre principales méthodes qui créent Rinpochés. Certaines Rinpochés aujourd'hui ne sont pas tulkus mais sont bénis dans les mémoires d'un lama précédent réalisé par un lama qui a su le précédent. Ce n'est pas une arisal Tulku authentique, mais est assez rare de nos jours. Il ya ceux qui bénéficient d'un esprit de transmission spéciale d'un autre lama et ensuite dit qu'ils sont tel et tel un nom, mais il n'y a effectivement pas de lien entre la des enfants et la précédente. Ce n'est pas non plus un tulku. Il y en ad'autres qui sont un peu plus de personnes nommées politiques stratégiques. Peut-être les parents sont riches et peuvent soutenir le monastère ou sont désireux d'avoir un statut en tant que parents d'un Rinpoché. Il ya beaucoup de politique nommées par type.

Une arisal authentique provient de la lignée de l'Intérieur d'un lama notamment, de la résidence effective des bouddhas et des bodhisattvas liée à celle précédente. Ces tulkus peuvent survenir dans n'importe quelle forme et en tout lieu que les bouddhas désirez comparaître pour le bénéfice des êtres vivants. Le processus de vie d'un Tulku n'appartient pas à une personne, mais reste l'expression du bouddha de la sagesse intérieure, le propriétaire réel d'un Tulku. Ils peuvent aussi rester en forme cachée de toute leur vie si les conditions appropriées ne sont pas présents. Une vie gâchée il est appelé. Dans le bouddhisme tibétain, il a toujours été considérée comme une vie perdue si la sagesse intérieure se pose vers une femelle et si il ya des efforts énormes déployés pour fermer les portes à cette possibilité. "~ Domo Guéshé Rinpoché ~ ~ ~

""Tulku ist die Bezeichnung für einen wiedergeborenen oder wieder inkarnierten früheren Lama einer speziellen inneren oder äusseren Linie. Es gibt vier Hauptmethoden für die Schaffung von Rinpoches. Einige heutige Rinpoches sind keine Tulkus sondern werden im Gedenken an einen früheren Lama von einem anerkannten Lama, der den Früheren kannte, gesegnet. Dies ist kein authentisches Erscheinen als Tulku, aber heutzutage ziemlich selten. Es gibt jene, die von einem andere Lama eine spezielle Geistesübertragung erhalten und dann einen bestimmten Namen bekommen, aber tatsächlich besteht da keine Verbindung zwischen dem Kind und dem Vorgänger. Dies ist ebenfalls kein Tulku. Dann gibt es andere, die wenig mehr sind als strategische politische Ernennungen. Vielleicht haben sie reiche Eltern, die das Kloster unterstützen können oder den Status als Eltern eines Rinpoche haben möchten. Es gibt viele Arten politischer Ernennungen.

Eine authentische Erscheinung kommt aus der inneren Linie eines bestimmten Lama, aus der tatsächlichen Bleibe der Buddhas und Bodhisattvas, die mit diesem vorigen Lama verbunden sind. Diese Tulkus können in jeder Form erscheinen und überall dort, wo Buddhas zum Wohle lebender Wesen erscheinen wollen. Der Lebensprozess eines Tulku gehört nicht einer bestimmten Person, sondern bleibt ein Ausdruck der inneren Weisheit des Buddha, welcher der eigentliche Besitzer des Tulku ist. Diese Tulkus können auch ihr ganzes Leben in einer verborgenen Form zubringen wenn die richtigen Umstände nicht vorhanden sind. Man nennt das ein verschwendetes Leben. Im tibetischen Buddhismus wurde es immer als Verschwendung angesehen wenn die innere Weisheit in weiblicher Form erschien und so werden grosse Anstrengungen unternommen, die Türen vor dieser Möglichkeit zu verschliessen."-Domo Geshe Rinpoche---"


"Tulku significa rinascere uno o reincarnazione di un Lama precedente di uno specifico lineage interiore ed esteriore. Ci sono quattro metodi principali che creano Rinpoce. Alcune Rinpoce oggi non sono tulku ma vengono benedetti nella memoria di un lama precedente da un lama capito che sapeva quello precedente. Questa non è una autentica arisal Tulku, ma è piuttosto inusuale in questi giorni. Ci sono quelli che hanno dato una trasmissione speciale mente di un'altra lama e poi ha detto che sono tali e quali un nome, ma non c'è in realtà alcuna connessione tra il bambino ed il precedente. Questo non è nemmeno una tulku. Ci sono altri che sono poco più che strategico nomine politiche. Forse i genitori sono ricchi e in grado di supportare il monastero o che desiderano avere un status di genitori di un Rinpoche. Ci sono molti politici Tipo di incaricati.

Arisal un autentico viene dal lignaggio interno di una lama particolare, dalla dimora effettiva del Buddha e Bodhisattva collegato a quello precedente. Questi tulku possono insorgere in qualsiasi forma e ovunque Buddha che vogliono apparire per il beneficio degli esseri viventi. Il processo di vita di un tulku non appartiene ad una persona, ma resta l'espressione della saggezza interiore Buddha, il proprietario effettivo di un Tulku. Essi possono anche rimanere in forma nascosta tutta la loro vita, se le condizioni di corretta non sono presenti. Una vita sprecata è chiamato. Nel buddismo tibetano, è sempre stata considerata una vita sprecata se la saggezza interiore deriva verso una femmina e quindi non ci sono grandi sforzi compiuti per chiudere le porte a questa possibilità. "Domo Ghesce Rinpoce ~ ~ ~ ~

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