What are your Supporting Beliefs?

"I believe that this world is a good place to live, grow and learn. In this, my new life, I have traveled to many places in the world, both to learn more about the world and teach Buddhism where I am invited.
I have trust in the Buddha, the dharma and the Sangha, seeing that it is not only valid in all places and in all times but also transcends culture. Even in my dreams, I have reliance in the triple gem, waking in the morning with a loving full heart.
The answer to every important question is bodhicitta, the great compassionate mind that holds others dear. This is true even though phenomena, including living beings, are empty of inherent existence, impermanent and dreamlike in illusory appearance in comparison to reality.
What are your beliefs and values that support your practice?" ~Domo Geshe Rinpoche~~~



""Es ist meine Überzeugung, dass diese Welt ein guter Ort ist um zu leben, zu wachsen und zu lernen. In diesem meinem neuen Leben bin ich an viele Orte der Welt gereist, um mehr über die Welt zu lernen und um dort wo man mich einlädt, den Buddhismus zu lehren.
Ich vertraue auf den Buddha, das Dharma und den Sangha, da ich sehe, dass sie nicht nur zu allen Zeiten an allen Orten Gültigkeit haben sondern auch kulturenübergreifend sind. Sogar in meinen Träumen vertraue ich auf die drei Juwelen und wache morgens mit einem liebenden erfüllten Herzen auf.
Die Antwort auf alle wichtigen Fragen ist Bodhichitta, der grosse mitfühlende Geist, der andere wertschätzt. Dies ist wahr, obwohl alle Phänomene, einschliesslich aller lebenden Wesen, im Vergleich zur Wirklichkeit frei von inhärenter Existenz, unbeständig und wie ein Traum voll illusorischer Erscheinung sind.
Was sind Deine Überzeugungen und Werte, die Deine Praxis unterstützen?"
- Domo Geshe Rinpoche---"

Comments

Popular posts from this blog

Buddhist musings... and meanderings

Buddhist musings for springtime........