Siblings can be Awful to a Meditator!

Remember when you you could tease your sister and make her cry? It was something you were good at. Perhaps that sister is a now a meditator and your teasing does not work anymore because she has changed and has choices. She could pretend that she is still the way she used to be, or she could tell you, “I’m not like that anymore.” This holiday season, can family and friends still get you going, or have you changed? We can choose to think, “My goodness, they really got me going there a minute ago but I recovered my balance. I won't be angry, crabby, or deaden my feelings because I am changing. ~Domo Geshe Rinpoche ~~~

"Erinnerst Du Dich an die Zeit als Du Deine Schwester ärgern konntest bis sie weinte? Du warst gut darin. Vielleicht ist Deine Schwester jetzt eine Meditiererin und Dein Ärgern funktioniert nicht mehr, weil sie sich verändert hat und jetzt Entscheidungsfreiheit hat. Sie könnte so tun, als ob sie immernoch so wäre wie sie mal war, oder sie könnte Dir sagen:"Ich bin nicht mehr so." Können Dich Deine Familie und Freunde diese Weihnachten immernoch verärgern oder hast Du Dich verändert? Wir haben die Wahl zu denken "Meine Güte, jetzt haben die mich gerade wirklich ärgerlich gemacht, aber ich hab mein Gleichgewicht wieder gefunden. Ich werde nicht ärgerlich oder mißmutig sein oder meine Gefühle abtöten, denn ich verändere mich." - Domo Geshe Rinpoche---

Comments

Popular posts from this blog

Buddhist musings... and meanderings

Buddhist musings for springtime........